Autor tupek
subskrybuj autora
(subskrybuje: 0 osób)

subskrybuj autora, jeśli chcesz otrzymywać informacje o jego nowych notatkach.

Wpisy:
Notatki 45 (+130/-0)
Komentarze 4 (+0/-0)
RSS RSS
Zarejestruj się

01/06/11 publiczna

Podróż dookoła świata

Międzynarodowa Giełda Turystyczna (ITB Berlin), odbywająca się w Niemczech, to największa na świecie impreza cykliczna związana z turystyką. Całkowita powierzchnia wystawnicza to 160.000 m2!

Czas: od 09/03/11 do 13/03/11
Miejsce: Berlin
Wysyłanie zgłoszeń tylko po zalogowaniu.
W marcu tego roku, przebywając w Niemczech, miałam okazję uczestniczyć w tej imprezie. Kupiłam imienną wejściówkę za 30.00€ i rozpoczęłam dwudniową wędrówkę po stanowiskach państw z całego świata.

Polska (reprezentowana przez Polską Organizację Turystyczną) w tym roku była krajem partnerskim targów. Stanowisko naszego kraju znajdowało się przy samym wejściu głównym i było ogromne. Składało się z licznych mniejszych stanowisk. Każdy z pracujących tam ludzi znał zarówno język niemiecki, jak i angielski, co nie było rzeczą tak oczywistą na stoiskach innych krajów.
Nasz kraj reklamował się głównie organizacją Euro 2012. W katalogu przedstawiającym to wydarzenie opisano cztery miasta, w których mają rozgrywać się mecze: Gdańsk, Poznań, Wrocław oraz Warszawę. W pobliżu stanowisk można było spotkać maskotki Euro i podać im rękę:) Na scenie występowali uczestnicy programu „You can dance”. Słyszałam, że można było spotkać także Lecha Wałęsę, chociaż mi się to nie udało.
Na stoisku naszego kraju reklamowały się poszczególne województwa i ich główne miasta, np. Łomża, Kraków, Zakopane, Przemyśl, Bydgoszcz. Na stoisku Krakowa można było otrzymać korale. Niestety, gdy się o tym dowiedziałam, zapasy tej biżuterii już się wyczerpały. W innym miejscu częstowano miodem, różnymi rodzajami chleba, smalcem, ciastami oraz wędlinami.

Nie sposób opisać wszystkich stanowisk, bo naprawdę było ich mnóstwo, a wiele z nich prezentowało się bardzo ciekawie. Tunezja zachęcała do odwiedzenia ich kraju malując kobietom na rękach wzory charakterystyczne dla tego miejsca. Można było także otrzymać karteczkę napisaną w języku arabskim ze swoim imieniem. Meksyk rozdawał klapki „japonki”, a Szwajcaria scyzoryki. Nie wspomnę już o długopisach i smyczach, które były wszędzie popularne. Liczne kraje kusiły alkoholowymi trunkami. Istniała możliwość skosztowania np. wina pochodzącego z Grecji czy Bułgarii. Prócz tego każdy kraj miał mnóstwo ulotek. Po wizycie na ITB jestem szczęśliwą posiadaczką licznych map, m. in. Korei, Andalucii (Hiszpania), Extremadury (Hiszpania), Madrytu, Nowej Zelandii, Chin, Helsinek oraz Jeruzalem. Do reklamy niektóre państwa wykorzystały także płyty CD oraz DVD. Umieszczono na nich zdjęcia, prezentacje, filmiki oraz wiele informacji nie zawartych na papierowych materiałach. Takie płyty przygotowała m.in. Argentyna, Chile, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Jordan.

Wizyta na targach zakończyła się niesamowitym zmęczeniem. Wizyta na stanowiskach tylu krajów, rozmieszczonych na takiej powierzchni może być wyczerpująca. Za to w dwa dni można odbyć skróconą podróż dookoła świata.

 

  • wzorek pochodzący ze stanowiska Tunezji wzorek pochodzący ze stanowiska Tunezji