Samouczek bywajtu
3 osoby
Moderatorzy:
    Ola

Ustawienia strony:

Widoczność: wszyscy
Publikować mogą: wszyscy
Moderacja: po publikacji
RSS RSS
Zarejestruj się

14/10/13 od bt
W temacie: Zeszyt

Funkcjonalność zeszytu

Swoje personalne notatki możesz zapisywać w wirtualnym brudnopisie.

Być może czasami masz ochotę napisać o jakimś ciekawym miejscu lub wydarzeniu, ale nie masz na to czasu, a może właśnie zabrakło Ci weny. Pozostajesz z kilkoma pomysłami na notatkę bez sprecyzowanej formy.

Może też zdarzyć się, że trafisz w sieci na tekst, którego nie masz czasu w chwili obecnej czytać i potrzebujesz zachować jego link na później. Pomocny może okazać się Zeszyt, który jest formą wirtualnego brudnopisu.

Tworzenie wpisu

Do zeszytu możesz dodawać wpisy na dwa sposoby – przez sekcję Mój panel > zeszyt > dodaj wpis lub skrótem poprzez Dodaj+ > wpis w zeszycie.

Tytuł wpisu automatycznie ustawi się jako bieżąca data, ale możesz go zmienić na dowolny inny tytuł, który ułatwi Ci później znalezienie wpisu. Edytor treści oferuje takie same funkcje, jak przy dodawaniu notatki (zobacz Tworzenie notatki).

Porządkowanie wpisów

Wpisy w Zeszycie możesz porządkować poprzez umieszczanie ich w rozdziałach. Rozdziałem może być miejsce, o którym często piszesz lub czynność, wokół której tworzysz notatki (np. wspinaczka górska). Może to też być czynnik, który spowodował, że zapisałeś sobie link lub cytat innego artykułu. Przykładowo „do przeczytania później” lub „inspiracje”.

Aby utworzyć rozdział kliknij w niebieski przycisk dodaj rozdział w sekcji Mój panel > zeszyt. Wpisy możesz przypisywać do rozdziałów w formularzu edytora treści.

Cytowanie treści z internetu

Czasami czytając teksty publikowane w internecie trafiasz na ciekawy artykuł, którego temat chciałbyś rozwinąć w notatce na swoim profilu. W tej sytuacji duże ułatwienie cytowania oferuje funkcja Skrót do zeszytu, której przycisk możesz przeciągnąć na zakładkę w swojej przeglądarce internetowej.

 

Aby umieścić cytat we wpisie zaznacz interesujący Cię fragment tekstu i kliknij przycisk Skrót do zeszytu. W nowym oknie otworzy się edytor treści, w którym będziesz już mieć wklejony cytowany tekst. Co więcej przed cytatem zostanie automatycznie dodany link podpięty pod stronę, którą cytujesz.

 

Publikowanie wpisu jako notatki

Jeżeli któryś z wpisów w zeszycie wydaje Ci się na tyle dopracowany, żeby go opublikować na profilu wystarczy, że klikniesz link utwórz notatkę pod tym wpisem. Otworzy Ci się wtedy edytor notatki, gdzie będziesz możliwość dodania tagów, określić temat lub zaznaczyć miejsce na mapie (zobacz Tworzenie notatki).

Jeżeli chcesz zachować różne wersje tego samego wpisu do porównania przed i po edycji, z przyciskiem utwórz podobny wpis możesz tworzyć na jego podstawie nowe wersje. Otworzy się wtedy formularz edytora wpisu, gdzie w tytule zostanie dodana fraza „Utworzono z”. Dzięki temu przeglądając wpisy będziesz wiedzieć, jakiego tekstu dotyczy edytowana wersja.