Regiony się promują
5 osób
Moderatorzy:
    mrtswtk Ola

Ustawienia strony:

Widoczność: wszyscy
Publikować mogą: wszyscy
Moderacja: tylko niezaufani
RSS RSS
Miasto biznesowo
Kampanie promocyjne dla inwestorów, pracowników i potencjalnych partnerów.
Przegląd szablonowych (czyt. nudnych) kampanii promocyjnych z Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.
Niedawno pisałam o ciekawej, wyłamującej się z monotonnej konwencji szklanych wieżowców, otwartych przestrzeni i biznesowych uścisków dłoni kampanii promującej Radzionków jako miejsce godne inwestycji. Dziś zaprezentuję o co mi dokładnie chodzi, gdy mówię o nudnym i niczym niewyróżniającym się stylu stosowanym w biznesowych kampaniach miast i regionów. Poniżej krótki przegląd... czytaj dalej
W temacie: Miasto biznesowo
Kto powiedział, że promować się powinni tylko najwięksi? Małe miasto dla dużych inwestycji.
Obok gigantów będących urodzajną glebą pod inwestycje, będących sukursem dla polskiej turystyki, obok wielkich aglomeracji typu Warszawa, Poznań czy Wrocław promuje się Radzionków. Czy słyszeliście kiedykolwiek o Radzionkowie? Ja nie. Wspieram się internetem – miasto na Górnym Śląsku, gdzieś pomiędzy Piekarami Śląskimi a Tarnowskimi Górami. Niewiele ponad 17 tysięcy mieszkańców, jako... czytaj dalej
Oceny +2/-0,
W temacie: Miasto biznesowo
komentarze 2, ostatni od mrtswtk:
Pierwsza reklama z Radzionkowa była emitowana w 2010 roku, druga z 2011, ostatni spot pochodzi sprzed roku. Niestety nie udało mi się dotrzeć do wyników ... ...
Bo diabeł tkwi w szczegółach. Dalej o współpracy miasta Poznań i jego marek.
Wspominałam niedawno o kampanii stolicy Wielkopolski, która wraz z markami operującymi na jej terenie tworzy Konsorcjum Marki Poznań. Kampania posłużyła jako przykład biznesowej promocji regionu przez pryzmat relacji region-marka. Tymczasem warto spojrzeć na współpracę od drugiej strony: marka-region. Najlepiej widać to w reklamach producentów samochodów, dlatego dzisiaj zamiast spotów miast... czytaj dalej
Oceny +1/-0
W temacie: Miasto biznesowo
Przykład prawie idealnej współpracy marketingowej region-biznes.
Poruszając temat promocji regionu przez biznes nie można nie wspomnieć o strategii, jakiej podjęło się miasto Poznań. Każdy kto miał tą nieprzyjemność być bezrobotnym pod koniec 2012 roku z pewnością kojarzy, moim zdaniem prowokacyjne, ale dodające otuchy billboardy pod myślą przewodnią „Poznań szuka profesjonalistów”. W zależności od miasta w jakim... czytaj dalej
W temacie: Miasto biznesowo
Miejsca pracy jako fundament w promocji regionu.
Promocja regionu na ogół opiera się jedynie na uwypuklaniu lokalnych atrakcji turystycznych, tak by przyciągnąć jak największą liczbę odwiedzających. Tymczasem cele kampanii mogą być różne – pozyskanie inwestorów, studentów, również wykwalifikowanych pracowników. Zwłaszcza ta ostatnia grupa w długim okresie może być kluczowa dla rozwoju regionu. Pracownicy to mieszkańcy, a mieszkańcy to... czytaj dalej
W temacie: Miasto biznesowo