Regiony się promują
5 osób
Moderatorzy:
    mrtswtk Ola

Ustawienia strony:

Widoczność: wszyscy
Publikować mogą: wszyscy
Moderacja: tylko niezaufani
RSS RSS
Zarejestruj się

31/10/13 od mrtswtk
W temacie: Miasto biznesowo

Reklamy pojazdów z miastem w tle

Bo diabeł tkwi w szczegółach. Dalej o współpracy miasta Poznań i jego marek.

Wspominałam niedawno o kampanii stolicy Wielkopolski, która wraz z markami operującymi na jej terenie tworzy Konsorcjum Marki Poznań. Kampania posłużyła jako przykład biznesowej promocji regionu przez pryzmat relacji region-marka.

Tymczasem warto spojrzeć na współpracę od drugiej strony: marka-region. Najlepiej widać to w reklamach producentów samochodów, dlatego dzisiaj zamiast spotów miast będą reklamy marek, ale z małym regionalnym akcetem.

Weźmy pod uwagę markę Volkswagen. Ona najbardziej kojarzy mi się z Poznaniem, bo jadąc do tego miasta koleją zakład Volkswagena (który widać z okien pociągu) zawsze był dla mnie wyznacznikiem, że czas się zbierać bo oto dojeżdżamy. Oczywistym jest, że firma należy do Konsorcjum Marki Poznań. Oto jej spot reklamowy:

Nie, miasto w tle to nie Poznań. Jestem prawie pewna, że to Ameryka ze swoją charakterystyczną sygnalizacją świetlną (która jest zawieszona zawsze po drugiej stronie skrzyżowania - nie tak jak u nas w miejscu, w którym powinniśmy się zatrzymać). Ale czy zwróciliście uwagę, jakie rejestracje mają samochody pokazywane w reklamach? Zaczynają się od PO. A wcale nie musiało tak być. Poniżej ta sama reklama w wersji angielskiej - tu rejestracja jest już niemiecka, co wskazuje na korzenie marki:

Zabieg z poznańską rejestracją jest również stosowany w reklamach Škody, należącej do grupy Volkswagen:

I ponownie - wcale nie musiało tak być. Nie jest regułą, że rejestracje samochodów pokazywanych w spotach są dostosywane pod region, w którym jest emitowana reklama. Poniżej ta sama reklama na rynek angielski z rejestracją czeską co (ponownie) wskazuje na pochodzenie marki Škoda:

Odbiegając na chwilę od tematu - czy nie uważacie, że dzięki entuzjazmowi angielskiego lektora reklama staje się bardziej dynamiczna i zyskuje dzięki temu na sile oddziaływania?

No dobrze. Weźmy teraz pod lupę kolejną markę z Konsorcjum Marki Poznań - Solaris, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej. Tutaj już ewidentnie jesteśmy na ulicach Poznania, rozpoznajemy chociażby pomnik Adama Mickiewicza:

Reklama może nie porywa, ale jest miły lokalny akcent. A jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach.

Znacie przykłady kampanii innych marek - już niekoniecznie pojazdowych - z regionem, z którym są związane w tle?