Między programami
7 osób
Moderatorzy:
    Antisaina
Autorzy strony:
    MarcinM Antisaina Marzena
Subskrybenci:
    Ola Marzena Agata Atavus Antisaina AgnesO ruda

Ustawienia strony:

Widoczność: wszyscy
Publikować mogą: wszyscy
Moderacja: tylko niezaufani
RSS RSS
Zarejestruj się

11/01/14 od mrtswtk
W temacie: Reklama

Reklama porównawcza

Oni się pojedynkują, a konsument ma ubaw.

Jak sama nazwa wskazuje, reklama porównawcza to taki typ reklamy, w której produkt lub usługa jest porównywana z ofertą innych firm. Mówiąc prościej - w ten sposób marki odnoszą się w swoich reklamach do konkurencji. Może to być reklama bezpośrednia (mówiąca wprost o jakiego konkurenta chodzi) lub pośrednia (nie pada nazwa producenta, ale bystry odbiorca i tak domyśli się o kogo chodzi).

Muszę przyznać, że jest to mój ulubiony typ reklamy. W końcu ktoś wytknął palcem potknięcia wielkich marek, a my konsumenci możemy się pośmiać - oczywiście o ile odniesienia są inteligentne i w dobrym guście. Pisałam już o pojedynku Coca-Coli i Pepsi, było też o kurze Mercedesa i Jagurze, dzisiaj przykładów ciąg dalszy.

Czy i Ty chcesz transformersa?

Co wolisz - zwykły samochód czy transformersa? Zastanów się dobrze. Swego czasu, na fali popularności filmu Transformers Citroen C4 reklamował się takim spotem...

...który następnie został wyśmiany przez konkurenta w reklamie Chevrolet Aveo:

Starzy kumple Mac i PC

Ta kampania trwała ponad 3 lata (kwiecień 2006 - październik 2009) i zebrała kolekcję 66 klipów. Cała kompilacja reklam trwa blisko 39 minut. Jeżeli nie masz co robić z wolnym czasem - proszę bardzo, polecam! Tymczasem na próbę moja ulubiona:

Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta

Twórcy reklamy Samsunga Galaxy S4 w poniższym spocie wychwalają bajeranckie funkcjonalności swojego telefonu, równocześnie naśmiewając się z ułomności produktu konkurenta - iPhone'a (Apple). Całość podsumowuje pytanie, które pada gdzieś w trakcie - so some smartphones are smarter than others smartphones?

Na całość pobłażliwie zerka trzeci gracz na rynku. Bo jak wiadomo, gdzie dwóch się bije (dosłownie!), tam trzeci korzysta. Nokia Lumia 920 zasilana przez Microsoft Phone:


A na deser...

Moim zdaniem wisienką na torcie jest reklama Adidas vs Nike. Mało słów, a jaki dobitny przekaz:

Mówi się o tym we wpisach (lub komentarzach do nich):


Ostatnio komentowane na stronie:
13/06/2014 Marzena

FIFA World Cup

i reklama McDonald's
5 komentarzy, ostatni z 20/06/2014 od Marzena
26/05/2014 Marzena

Pomysł na reklamę

linii lotniczych
6 komentarzy, ostatni z 27/05/2014 od Marzena
17/04/2014 Marzena

Reklama Kia Soul

postawiła na chomiki
2 komentarze, ostatni z 17/04/2014 od Marzena