
7 osób
Widoczność: wszyscy
Publikować mogą: wszyscy
Moderacja: tylko niezaufani
José González i kolorowe piłeczki czy chłodne The Knife?
Pamiętacie reklamę telewizorów Sony Bravia, ten bajkowy klip ze spadającymi kolorowymi piłeczkami, nagrany na ulicach San Francisco? To jedna z najładniejszych i najbardziej wzruszających reklam, jakie widziałam. Wspaniałe ujęcia, na dodatek kręcone naprawdę - nie komputerowo (warto obejrzeć making-of reklamy). I ta śliczna piosenka w wykonaniu José Gonzáleza... No właśnie, chyba każdy po obejrzeniu tej reklamy, zakochał się w romantycznym głosie i zapragnął jak najszybciej znaleźć ten kawałek w internecie. To prawda, piosenka jest prześliczna, sama do dzisiaj nie wiem, które wykonanie wolę - The Knife czy José Gonzáleza. Bo pewnie mało kto wiedział, tuż po wejściu reklamy na ekrany telewizorów, że ta piosenka, to cover. Heartbeats, to singiel z płyty Deep Cuts, szwedzkigo zespołu The Knife, wydany w 2003 roku.
(Heartbeats w koncertowym wykonaniu The Knife)
Jest to kolejny przykład, że często to covery zbierają oklaski, podczas gdy o oryginale wiadomo niewiele. I nie ma co się dziwić, skoro to cover trafia do reklamy popularnej marki telewizorów. Prawdopodobnie zespół The Knife, który bardzo niechętnie współpracuje z mediami, nigdy by się na to nie zgodził, a pewnie nawet i twórcy reklamy nigdy by się do nich nie zwrócili. Heartbeats w wykonaniu The Knife to chłodny, elektroniczny kawałek, według mnie, wciąż poruszający, ale jednak interpretacja José Gonzáleza niesie za sobą cieplejsze i bardziej pozytywne skojarzenia.
Mówi się o tym we wpisach (lub komentarzach do nich):

FIFA World Cup
i reklama McDonald's