Wszystkie | Notatki | Strony
pucki - drogowskazy
Nadmorska miejscowość wypoczynkowa z jedną z najpiękniejszych i drugą co do szerokości plażą w Polsce. Dębki znajdują się na terenie kaszubskiego Nadmorskiego Parku Krajobrazowego.
Jest to niewielkie kaszubskie miasteczko nad polskim morzem. Przed powstaniem Gdyni to właśnie Puck był jedynym portem na wybrzeżu. Miasto dzięki walorom przyrodniczym wielokrotnie zdobyło tytuł „Wirtualnej Perły Pomorza”.
Nadmorska miejscowość turystyczna słynąca z czystej wody i powietrza. To jedno z najbardziej atrakcyjnych miejsc wczasowiskowych na polskim wybrzeżu.
pucki - strony
pucki - notatki i wydarzenia
Spływ Piaśnicą do morza
Nad Piaśnicą byłem pierwszy raz, gdy swoje największe triumfy święcił festiwal w Jarocinie, a po piwo nieraz trzeba było jechać z Dębek aż do kaszubskiego wyszynku w Minkowicach. W środku rezerwatu było wtedy niewielkie dzikie obozowisko. Odwiedzaliśmy w nim znajomych i przy okazji zażywaliśmy kąpieli. Do dziś ostał się pieniek... czytaj dalej
Zamek w Krokowej
i historia rodziny Krokowskich/von Krockow
Zamek w Krokowej znają zapewne ci, którzy spędzają wakacje nad morzem w niedalekich Dębkach lub Białogórze. Stoi w samym centrum wsi, przy skrzyżowaniu dróg z Pucka i Wejherowa. Ładnie odrestaurowany, otoczony niewielkim parkiem z fosą, mostkiem i alejkami. Perełka. Dziś mieści się w nim uroczy hotel i muzeum.    pioter/bywajtu... czytaj dalej
O Starym i Nowym Helu
Od zatopionego miasta do rejonu umocnionego
Choć dla odwiedzających w lecie turystów Hel pozostaje przede wszystkim miejscem wypoczynku nad morzem, warto przyjrzeć się historii miasta, a jest ona ciekawa i zaskakująca. Zresztą sami Helanie robią wiele, by wczasowicze mogli się z nią zapoznać. Chyba w żadnym innym kurorcie nadmorskim nie ma tylu muzeów co tutaj. Są... czytaj dalej
Widokówka z Helu
7 zdjęć
W Helu można widzieć koniec lądu, ale i wyspę pośrodku morza, gdyż z właściwym lądem łączy go jedynie cienka nitka mierzei, Dla Helan nie jest jednak żadnym końcem ani środkiem, dla nich jest on początkiem, początkiem Polski. To przekonanie znalazło swój wyraz na Kopcu Kaszubów postawionym na samym cyplu Półwyspu... czytaj dalej
Wspomnienie z wakacji – polskie morze
Lato nas w tym roku rozpieszczało. Tak dużo słońca w lipcu i sierpniu nie mieliśmy od dawna. A temperatury z dnia na dzień biły kolejne rekordy. Podobno (bo osobiście nie sprawdziłam) sięgały nawet 37 stopni! I chociaż wielu Polaków odwiedza coraz bardziej egzotyczne zakątki świata i preferuje ciepłe morza, to... czytaj dalej
7 zdjęć znad Bałtyku
Zdjęcia powstały podczas dwóch spacerów, porannego i wieczornego. Samsung Note II, jakim je zrobiłem, całkiem się nieźle sprawił, choć oczywiście kolorki niektóre nie takie i ostrość to żadna żyleta. Sami popatrzcie:
Windsurfing
dla bojących się wody
Jak można aktywnie odpoczywać w wolnym czasie? To właśnie pytanie zadałam sobie kilka lat temu planując wakacje... gdy ktoś boi się wody nie tak prosto z wieloma sportami. Ale robiąc na przekór sobie stwierdziłam, że spróbuję nauczyć się pływać na desce. W końcu moja nad wyraz wielka chęć nie wpadnięcia... czytaj dalej
Połów
7 zdjęć
Rybacy zazwyczaj wypływają w nocy, by wrócić z rybą rano. Tym razem wypłynęli tuż przed wschodem słońca. Dzięki temu - płynąc tego dnia z nimi - mogłem zrobić kilka zdjęć w najlepszym świetle. Wypływamy, jest późno. pioter Wypływamy, jest późno. (pioter)   Praca. Rybacy wyciagają 3 km sieci, metr po metrze, rybę po... czytaj dalej
Gdzie te ryby
W tym roku pogoda nad Bałtykiem dopisała, było ciepło, a w wodzie nawet gorąco - aż 22 stopni w połowie sierpnia! Nie wszystko jednak, co dobre dla letników, jest pożądane przez rybaków. Gdy woda jest ciepła, ryby odpływają w głębiny, a rybacy wracają z pustymi sieciami. W czasie ładnej aury ryb... czytaj dalej
Świeża rybka nad morzem
Dialog z rybakami, którzy wrócili z połowem.
Flądra w sieci rybackiej pioter Flądra w sieci rybackiej (pioter)   Ja: A teraz te rybki trafią do smażalni, tak? Stary Rybak: Ale pan wesoły! Ja: ... Stary Rybak: Od nas jedna bierze, od kolegi jeszcze jedna... Ja: Inne nie chcą świeżej ryby? Młody Rybak: Są dla nich zbyt świeże. Ja: Tu... czytaj dalej
Kurs instruktorski VDWS
Jak zostać instruktorem windsurfingu
Instruktor windsurfingu był dla mnie osiągnięciem podobnym do zostania kosmonautą. Wiadomo, że każdy dzieciak chciałby poskakać po księżycu, ale wiadomo też, że, żeby to chociaż raz zrobić, trzeba poświęcić całe życie na przygotowania.   Olek (Olek)   Na szczęście z zostaniem instruktorem windsurfingu wcale nie jest tak źle. Tak naprawdę dwa podstawowe... czytaj dalej
Windsurfing cz.1
windsurfing na półwyspie Helskim
Windsurfing jest sportem stosunkowo nowym, ponieważ powstał mniej więcej w latach 70 a jego forma cały czas się zmienia i ewoluuje.Jazda na windsurfingu to inaczej żeglowanie bardzo małą jednoosobową żaglówką z żaglem na maszcie z ruchomą stopą. Na sprzęt dla osoby początkującej składa się tylko pianka, deska i pędnik... czytaj dalej
Dębki
Polskie morze ciągle w modzie
Dębki to mała miejscowość nad Morzem Bałtyckim położona między Karwią i Białogórą. Większa część Dębek znajduje się w lesie, z kolei plaża jest jedną z najpiękniejszych nad Bałtykiem.Co roku zjeżdżają tu setki turystów: zwyczajnych, młodych imprezowiczów jak i rodzin z dziećmi, co nie znaczy, że dochodzi do nieporozumień. Wszystko... czytaj dalej
Między nami nudystami
Kiedyś w liceum, na lekcji angielskiego, gdy opowiadaliśmy, gdzie byliśmy na wakacjach, powiedziałem, że w Chałupach. – Tam Gdzie są te wszystkie plaże nudystów? – spytała nauczycielka.
Nie wiem, nie widziałem, jak dla mnie to panie nad morzem skąpią nawet opalania się topless. Ale może chodziło o co innego – o stan w jakim znajduje się wieczorami większość wypoczywających (i pracujących) tam ludzi, stan kompletnej, mentalnej nagości, obnażenia się przed innymi, występujący czasem po nieco większych dawkach alkoholu... czytaj dalej