Samouczek bywajtu
3 osoby
Moderatorzy:
    Ola

Ustawienia strony:

Widoczność: wszyscy
Publikować mogą: wszyscy
Moderacja: po publikacji
RSS RSS
Zarejestruj się

10/07/12 od bt
W temacie: Tematy

Tematy

Uporządkuj notatki i wydarzenia

Do czego służą tematy? Najłatwiej to wytłumaczyć na przykładzie. Wyobraźmy sobie Jana, użytkownika bywajtu.

Jan lubi pisać notatki (zobacz Tworzenie notatki) o miejscach, w których był. Latem Jan pływa na windsurfingu i wspina się, zaś zimą jeździ na nartach. Podczas swoich podróży opisuje odwiedzane miejsca w notatkach. Dodał już ponad 20 notatek, więc przejrzenie ich wszystkich zajęłoby sporo czasu.

Inni użytkownicy zainteresowani windsurfingiem czytają jego notatkę na temat spotu, który odwiedził w te wakacje. Nie zdają sobie jednak sprawy, że Jan opisał też 5 innym spotów w notatkach sprzed paru miesięcy.

Żeby pomóc innym użytkownikom dotrzeć do wszystkich tekstów, skupionych wokół jednej kwestii, Jan postanowił uporządkować swoje notatki w tematach. Dzięki temu nad notatką będzie wyświetlać się nazwa tematu, przyciski przełączające między notatkami prowadzić będą do kolejnych notatek w temacie a po prawej stronie od notatki wyświetlą się inne notatki i wydarzenia w tym samym temacie:

 

Tworzenie tematu

Nowy temat możesz utworzyć za pomocą przycisku „dodaj temat” w zakładce Mój panel > tematy. Musisz podać nazwę nowego tematu, możesz też w kilku słowach opisać, co znajdzie się w tym temacie. Opis wyświetli się pod nazwą, na stronie tego tematu:


 

Żeby umieścić notatkę w temacie, podczas jej tworzenia musisz wybrać odpowiedni temat z listy w panelu publikacji po prawej stronie edytora notatki. Domyślnie ustawiona jest zawsze „Tablica główna” – czyli brak tematu. Po rozwinięciu listy wyboru znajdziesz utworzone przez Ciebie tematy:

 

Jeżeli już opublikowałeś notatkę, a teraz chciałbyś ją dodać do tematu, wystarczy wejść do jej edycji i zmienić „Tablicę główną” na wybrany temat.

 

Zarządzanie tematami

Kiedy już stworzysz potrzebne tematy i dodasz do nich odpowiednie notatki, możesz nimi wygodnie zarządzać. Po wejściu w Mój panel > tematy będziesz mógł edytować nazwę i opis każdego z nich, sprawdzić, ile w każdym jest notatek a w razie potrzeby niektóre usunąć.

Możesz też uporządkować kolejność, według której tematy będą wyświetlać się na Twoim profilu. Aby to zrobić kliknij lewym przyciskiem myszy w skrzyżowany kursor znajdujący się po prawej stronie tematu (w kolumnie "tytuł"), a następnie przeciągnij go na wybraną pozycję.

Mówi się o tym we wpisach (lub komentarzach do nich):