Regiony się promują
5 osób
Moderatorzy:
    mrtswtk Ola

Ustawienia strony:

Widoczność: wszyscy
Publikować mogą: wszyscy
Moderacja: tylko niezaufani
RSS RSS
Zarejestruj się

04/10/13 od mrtswtk
W temacie: Polska zaprasza

Zainwestowałeś już w Polskę Wschodnią?

Zrób to zanim zapyta Cię o to Twoje dziecko.

Było o kampani mającej przyciągnąć turystów, teraz będzie o kampani skierowanej do inwestorów. Akcja świeżynką nie jest, ale myślę, że warto jej się przyjrzeć. Najpierw spoty, później analiza:

Ta kampania miała bardzo duży oddźwięk. Z pozoru negatywny – w internecie powstała obszerna baza prześmiewczych memów parodiujących spoty. Przykład? Zdjęcie chłopca z podpisem: What will you say when your child asks: How many Polish people does it take to screw in a lightbulb? Były też inne - zdjęcie przedstawiające fragment rozbitego Tupolewa z podpisem: Why didn't you invest in Western Poland? Ostro.

Najczęściej wyśmiewany i przerabiany billboard kampanii. Materiały promocyjne PAlilZ S.A. Najczęściej wyśmiewany i przerabiany billboard kampanii. Materiały promocyjne PAlilZ S.A. (http://whyeasternpoland.eu/)

Najchętniej parodiowany billboard kampanii.

Źródło: whyeasternpoland.eu

 

Nie ma się co dziwić. Kampania wzbudza skrajne reakcje, bo oddziałuje na emocje. Kogo nie przeraża wizja zawiedzionego teścia, niedoścignionego wzoru stojącego na piedestale uwielbienia własnej żony? Albo niepocieszony wzrok pierworodnego? A wszystko dlatego, że nie zainwestowałeś w Polskę Wschodnią! Przegapiłeś TAKĄ okazję, ośle!

Na początku kampania do mnie nie przemówiła. Wręcz patrzyłam na nią z politowaniem. Być może mam sceptyczny stosunek do wszystkiego co jest produkowane w Polsce i o Polsce? Jednak po przemyśleniu sprawy muszę przyznać, że kampania jest dobra, bo:

1) Jest inna niż wszystkie inne – nie widzimy tutaj ujęć krajobrazów i przestrzeni wolnych do zagospodarowania (czyt. zabudowania); nie przedstawiono nam nowoczesnych biurowców, w których upchniemy biurka naszych pracowników; nie spotykamy młodych i prężnych biznesmenów, którzy zoptymalizują nasze przedsiębiorstwo. To już było. Temat oklepany z każdej strony. Mamy za to dziecko, teścia i psychiatrę, którzy wiedzą lepiej, którzy jasno sygnalizują – coś przegapiłeś. Są emocje, jest stres, jest strużka potu spływająca po skroni. I nadzieja: a może jeszcze nie jest za późno?

2) Zadziałała – spoty reklamowano zarówno w polskich mediach ekonomicznych, jak i w międzynarodowych: CNN, The Econimist, FT online i CNN online. Według tego co donosi portal whyeasternpoland.eu po wyemitowaniu spotów do Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) zgłosiło się wielu zagranicznych przedsiębiorców zainteresowanych możliwościami inwestowania w Polskę Wschodnią. W dziale z aktualnościami na stronie trafiamy na informacje o nawiązywanych współpracach, o nowych miejscach pracy i o zdobywanych wyróżnieniach. Cel osiągnięty. Po co zatem się czepiać?

Reklama spotkała się z ogromnym entuzjazmem po stronie zagranicznych mediów - akcje promocyjną wyróżniono jako najlepszą kampanię tygodnia, doceniono też plakat z dzieckiem. Dodatkowo wskazywano na silny fundament przekazu kampanii jakim jest fakt, że Polska poradziła sobie z kryzysem najlepiej ze wszystkich państw Unii Europejskiej.

Internauci mają swoją rację, a specjaliści swojszą. Nie pozostaje zatem nic innego jak pogratulować pomysłu.

O projekcie: Projekt Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej obejmuje promocję pięciu województw Makroregionu Polski Wschodniej: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Cele przedsięwzięcia to zwiększenie inwestycji w regionie, wzrost eksportu towarów z tego regionu i rozwój turystyki biznesowej. Projekt przewidziano na lata 2009-2015.