Obrazki z wakacji

Moderacja: po publikacji
RSS RSS

Obrazki z wakacji

Dzielmy się wrażeniami i zdjęciami z wakacji, urlopów, wyjazdów.

Półwysep Valdes to teren, który ze względu na swój mikroklimat może się pochwalić wyjątkowymi punktami widokowymi do oglądania oceanicznej fauny - Teraz gdy kto go zapyta, czy widział wieloryba…
Do Puerto Madryn, miasta najbliższemu terenowi Półwyspu Valdes, który sam w sobie jest w całości pod ochroną, dotarliśmy podzieleni na dwie grupy z Rio Gallegos. Jako że nie mieliśmy ze sobą telefonów, to umówiliśmy się na to, iż grupa, która pierwsza przyjedzie pozostawi informację dla tego, kto przyjedzie drugi w... czytaj dalej
Oceny +4/-0
W Argentynie futbol jest wszechobecny. Jednak współcześni nam geniusze to nic w porównaniu z możliwością przycupnięcia na stadionie gdzie najlepsi polscy piłkarze zachwycali świat…
Sierpniowego dnia zdecydowaliśmy się odpuścić typowe atrakcje turystyczne Mendozy i poszukać miejsca gdzie nie spotkamy europejskich turystów. Na mapie miasta w oko wpadł nam dobrze kojarzący się symbol boiska. Z czasem wpadło nam do głowy, że musi to być ten wielki stadion, który był jednym z obiektów, na których rozgrywano... czytaj dalej
Tydzień ciszy w Borach Tucholskich
O Borach Tucholskich można powiedzieć, że tutaj diabeł naprawdę mówi dobranoc.Chciałam to sprawdzić,  dlatego właśnie tam wybraliśmy się na kilkudniowy odpoczynek.Jechaliśmy przez całą noc, ze Śląska na północ, trasą A1. Nie muszę chyba mówić jak koszmarnie męcząca ona jest i jaki jest stan polskich dróg.Summa summarum dojechaliśmy... czytaj dalej
Canal du Midi wieczorem
To była jedna z najwspanialszych kolacji, jaką w życiu jadłam.Wspaniała, nie znaczy wcale super wypasiona, z ekstrawaganckim jedzeniem. Jedliśmy polski bigos wieziony z Polski. Ale za to gdzie! - w bajkowym, wieczornym klimacie na południu Francji, nad Canal du Midi.    Kanał ma 240 km długości, został otwarty w 1681 roku... czytaj dalej
Jak nie utonąć w toni turystów
Wenecja jest niezwykle atrakcyjnym turystycznie miejscem. Nic dziwnego, iż do miasta ściągają tłumy z całego świata.Ale co zrobić, kiedy chce się ją zobaczyć z małym dzieckiem i nie chce się być zadeptanym?Należy tam przyjechać nocą!Muszę przyznać, iż Wenecja nie była w planach na mapie naszych ubiegłorocznych wakacji... czytaj dalej
Dworek Gubernatora w Puszczy Białowieskiej
Park Pałacowy kryje wiele niespodzianek. Gdzieś w tej zieleni przełamanej błękitem stawów stoi urokliwy drewniany dworek. Został zbudowany w stylu szwajcarskim, który pojawił się w Polsce lata po powstaniu Pana Tadeusza. Ale czyż Mickiewicz nie przychodzi na myśl, gdy się patrzy na te białe kolumienki, soczystą zieleń dookoła, szerokie drewniane... czytaj dalej
Oceny +6/-0
Tama na rzece Verzasca
Być jak James Bond
W Ticino, może najpiękniejszym szwajcarskim kantonie (choć Valais z Matterhornem jest ogromną – dosłownie – konkurencją), można zachłysnąć się adrenaliną w czystej postaci. U wylotu doliny Verzasca, w pobliżu Locarno, zbudowano wielką tamę, wymarzoną do skoków bungee. A wszystko przez Jamesa Bonda.W scenie otwierającej GoldenEye brytyjski agent skacze z tamy w... czytaj dalej
Oceny +7/-0,
komentarze 4, ostatni od pinot:
@Agata: Często się tak zdarza na pograniczu gór. W tym roku byłem nad jeziorem Iseo w Lombardii, leżącego na samej granicy Alp, na dole było ... ...
Czyli jak wyglądać modnie w najludniejszym mieście świata!
Wielu ludzi myśląc o Meksyku widzi jedynie kolorowo ubranych Indian o długich ciemnych włosach, lub śniadych mężczyzn z długimi wąsami oraz wielkim sombrero. A w istocie Miasto Meksyk liczy sobie niemalże 8 mln fantazyjnie ubranych i wystylizowanych Latinos! Jak zatem wygląda moda w Ciudad de Mexico?Pośród pięknych Meksykanek króluje... czytaj dalej
Tomek 07/08/2011
Do Blue Hole jeden krok.
Dahab to jeden z kurortów na półwyspie Synai, który ma nam wyjątkowo wiele do zaoferowania. Morze czerwone charakteryzuje się ogromnym bogactwem fauny i flory. Widok rafy koralowej z tysiącami ryb dookoła zachwyci każdego, kto do tej pory nurkował jedynie w morzu śródziemnym.    Ale to nie jedyna zaleta tego miejsca. W... czytaj dalej
Meksykańska Wenecja
Tak bardzo często bywa nazywana ta mała, wyspiarska wioska.W czasie deszczu jej ulice są zalewane i jedynym wyjściem jest przemieszczanie się w kanu. Na szczęście wiele ulic jest zasypywanych, więc podtopienia zdarzają się coraz rzadziej.Podają tutaj znakomite owoce morza, ale niestety nie ma żadnych lepszych hoteli.Z ciekawostek... czytaj dalej
Oceny +4/-0
Trzecia z najbardziej atrakcyjnych raf koralowych na świecie.
  To egipskie miasto położone jest na południu półwyspu Synaj. Rozciąga się na długości kilkudziesięciu kilometrów nie w chodząc przy tym dalej niż 2 km w głąb lądu. Najbardziej ruchliwą dzielnicą z największą liczbą restauracji, barów i sklepów jest Naama Bay. Krzykliwi sprzedawcy chcą tu za wszelką cenę wcisnąć swoje produkty... czytaj dalej
Oceny +6/-0,
komentarze 2, ostatni od Tomek:
@Jacub: Ja osobiście natknąłem się na murenę, jednak udało mi się przeżyć dzięki małemu grepsowi, jaki doradziły mi tutejsze, doświadczone wilki morskie - przy spotkaniu z ... ...
Choć i tak większość osób zapytanych, gdzie byli na majówkę odpowie – w Zakopanym – za co w podstawówce można było dostać pałę. W Zakopanem!
  Tak samo większość osób spędza większość czasu na Krupówkach, jeżeli w ogóle wychodzi z hotelu. Jednak dla innych Zakopane to przede wszystkim góry. Ale nie zimą – stoki są tam śmiesznie słabe w porównaniu do chociażby sąsiedzkich Czech czy Słowacji. Dla bardziej zaawansowanego narciarza/snowboardzisty nie ma szans na ciekawszą jazdę... czytaj dalej
Oceny +5/-0,
komentarze 2, ostatni od Tomek:
  Może i tak, ale w sandałach nie wyżej niż na Kalatówki, no ewentualnie Morskie Oko. Ale z buciorami też bywają problemy - odciski.Pozdrawiam ...
Kiedyś w liceum, na lekcji angielskiego, gdy opowiadaliśmy, gdzie byliśmy na wakacjach, powiedziałem, że w Chałupach. – Tam Gdzie są te wszystkie plaże nudystów? – spytała nauczycielka.
Nie wiem, nie widziałem, jak dla mnie to panie nad morzem skąpią nawet opalania się topless. Ale może chodziło o co innego – o stan w jakim znajduje się wieczorami większość wypoczywających (i pracujących) tam ludzi, stan kompletnej, mentalnej nagości, obnażenia się przed innymi, występujący czasem po nieco większych dawkach alkoholu... czytaj dalej
Jacub 02/08/2011
Tropikalne źródło rozkoszy
Borneo to trzecia pod względem wielkości wyspa na świecie. Miłośnicy egzotycznych przygód dotrą tu samolotem (przez Kuala Lumpur lub Dżakartę, stamtąd lokalnymi liniami na wyspę).    Wśród wielu przysmaków warto wymienić smażone banany, czy świeże owoce tropikalne.Znajduje się tu szczyt Kota Kinabalu – najwyższy w południowo-wschodniej Azji.Tubylcy, których przodkowie byli... czytaj dalej
Oceny +4/-0
Mowa o Zakynthos – niedużej, greckiej wyspie, gdzie słońce świeci nie tylko nad naszymi głowami, ale przede wszystkim w nich.
Położona jest na wysokości Olimpii, po zachodniej stronie Półwyspu Bałkańskiego. Jej roślinność i rzeźba terenu nie różnią się zbytnio od innych wysp greckich. Wspaniałe wyżyny i niskie góry, liczne gaje oliwne, drzewa owocowe kwitnące przy drodze, piękne plaże – piaszczyste i skaliste, zapierające dech w piersiach widoki – to rzeczy, do których... czytaj dalej
Oceny +5/-0
I wiele pytań bez odpowiedzi
Zagubione wśród gór Machu Picchu to jedno z najbardziej turystycznych miejsc w Ameryce Południowej. Wszystko doskonale zorganizowane i jak na tę część Ameryki – bardzo drogie. Aby dostać się na Machu Picchu jedziemy busem z Cusco do Ollantaytambo, a stamtąd specjalnym pociągiem turystycznym trasą wiodącą przez Świętą Dolinę. Bilety kupuje się... czytaj dalej
Na mojej liście turystycznych pomyłek ta "atrakcja" zajmuje jedno z wyższych miejsc
W krajach północnoafrykańskich organizowanie przejażdżek na wielbłądach to niezły interes, bo chętnych turystów, zwłaszcza z Europy, nie brakuje. Kiedy byłam w Tunezji też dałam się namówić na tę wątpliwą przyjemność. Zaczęłam żałować, zanim jeszcze ruszyliśmy z miejsca. Kiedy udało mi się (nie bez trudu) wdrapać na Bogu ducha winne zwierzę... czytaj dalej
Safari zamiast ZOO.
Chyba każdy z nas był kiedyś w ZOO i widział wiele ciekawych zwierząt, które chciał nakarmić lub przynajmniej pogłaskać. Jednak o ile z tabliczką „ZAKAZ KARMIENIA ZWIERZĄT” można sobie dość łatwo poradzić, o tyle z kratami i fosą, żeby dostać się do zwierzęcia, jest zdecydowanie gorzej. Oczywiście nie namawiam do... czytaj dalej
Oceny +6/-0
...running through me changing point of view"
Tłuc się pół dnia w samochodzie i przebijać się przez tłumy turystów tylko po to, żeby pogapić się chwilę na kupę wody - gdzie tu sens, gdzie logika? Ale człowiek szybko zmienia zdanie, kiedy na własne oczy zobaczy to niesamowite dzieło Matki Natury. Chyba największe wrażenie robi fakt, że wodospad znajduje... czytaj dalej
Oceny +3/-0
Nie znam fana piłki nożnej, który nie chciałby obejrzeć na żywo meczu angielskiej Barclays Premier League. Gdy znalazłem się w Birmingham, nie mogłem przepuścić takiej okazji. Do wyboru miałem trzy kluby, które grają w najwyższej klasie rozgrywkowej ligi angielskiej. Są nimi Birmingham City, Aston Villa i West Bromwich Albion. W... czytaj dalej